روغن نارگیل: فواید، تغذیه و خطرات




\u200b





مزایای بهداشتی روغن نارگیل

روغن نارگیل از بخش درونی نارگیل (Cocos nucifera) ساخته می‌شود. این روغن گیاهی غنی است و یکی از چند روغنی است که در دمای اتاق به صورت جامد است.

روغن نارگیل فکر می‌شود چندین مزیت بهداشتی داشته باشد، شامل بهبود بافت پوست و مو. با این حال، درصد زیادی از این روغن شامل چربی اشباع است که ممکن است با اثرات منفی بر سلامتی مرتبط شود مانند بیماری قلب.

نظرات متفاوت درباره مزایای بهداشتی روغن نارگیل منجر به دیدگاه‌های مختلط درباره آن شده‌است، اما پژوهش‌های اولیه، نتایج خوبی را نشان می‌دهد. روغن نارگیل می‌تواند به سوزش چربی تشویق کند و خواص ضد میکروبی و ضد التهابی داشته باشد که به بهبود سلامت دهان کمک می‌کند.

ممکن است در مدیریت وزن کمک کند

پژوهش‌های اخیر نشان داده‌اند که مصرف روغن MCT می‌تواند به طور قابل توجهی وزن بدن را کاهش دهد، به خصوص وقتی که همراه با یک رژیم غذایی کتوژنیک کم کالری استفاده می‌شود. چربی‌ها در روغن نارگیل ۶۵٪ تری گلیسرید متوسط ​​هستند، بنابراین ممکن است تأثیر مشابهی داشته باشد.

پژوهش‌های اولیه نشان می‌دهد که روغن نارگیل می‌تواند به سوزش چربی تأثیر بگذارد، مانند روغن MCT. یک پژوهش نشان داد که روغن نارگیل باعث کاهش قابل توجهی در وزن بدن، شاخص توده بدنی و درصد چربی شده است. با این حال، نتیجه بسیار کم بود. بسیاری از متخصصان تغذیه بدون بیشترین تحقیق پژوهشی، کاهش وزن با استفاده از روغن نارگیل را نمی‌پذیرند.

شاخص توده بدنی

سوابق: شاخص توده بدنی یا BMI یک سنجه ی تعصب‌آمیز و از روز به روز قدیمی است که از وزن و قد برای تخمین چربی بدن و به تبع آن برای تخمین سلامت استفاده می‌کند. این سنجه به طور چشمگیری در بسیاری از جوانب نیازمند بهبود است و ترکیب بدن، نژاد، جنسیت، نژاد و سن را در نظر نمی‌گیرد. علیرغم اشکالات آن، جامعه پزشکی هنوز از BMI استفاده می‌کند زیرا یک روش ارزان و سریع برای تجزیه و تحلیل داده‌های سلامت است.

ممکن است به سلامت پوست کمک کند

بسیاری از افراد از روغن نارگیل برای درمان مشکلات پوستی استفاده می‌کنند. بدون توجه به اینکه جهت تشویق بهبودی زخم، درمان پوست خشک یا نرم کردن پوست تازه خالص تاتو، از روغن نارگیل برای بهبودی چشمگیر استفاده شده است. به عنوان مثال، یک پژوهش نشان داد که افرادی که از اگزما رنج می‌برند و از روغن نارگیل خالص استفاده می‌کنند، بهبود قابل توجهی را تجربه می‌کنند. اگزما یک گروه از بیماری‌های مزمن پوستی است که می‌تواند التهاب، تحریک و تورم پوست را به همراه داشته باشد.

تعدادی از پژوهش‌ها خواص ضد التهابی روغن نارگیل را نشان می‌دهند. تحقیقات نشان می‌دهند که استفاده از عصاره روغن نارگیل روی پوست، قابلیت آن را برای ایجاد یک پوشش محافظ بیشتر می‌کند. همچنین ممکن است خواص ضد باکتریایی و آرامش‌بخش آن را داشته باشد.

ممکن است به سلامت مو کمک کند

روغن نارگیل اغلب به عنوان ماده‌ای در شامپوها و ماسک‌های مو استفاده می‌شود و دلیل این عمل مشخص است. تحقیقات قدیمی نشان می‌دهد که استفاده از روغن نارگیل بر روی پوست سر می‌تواند از از دست دادن پروتئین در مو جلوگیری کند. این همچنین بهتر از روغن آفتابگردان و روغن معدنی عمل می‌کند و مو را محافظت می‌کند.

افزودن روغن نارگیل به پوست سر شاید دارای فواید دیگری نیز باشد. تحقیقات نشان داده‌اند که روغن نارگیل می‌تواند پوست سر را ضدجوش کند. شاید حتی می‌تواند باکتری‌های سالم روی پوست سر را ترویج دهد – که یک عنصر کلیدی در جلوگیری از شوره است.

ممکن است از تسویه تسنن جلوگیری کند

رفع چربی، گاهاً به عنوان oil pulling شناخته می‌شود که مشابهاً استفاده از معجون دهانی یا آب دهانی است. اعتقاد بر این است که این روش می‌تواند بیماری‌های دهانی و سیستمیک (شرایطی که بر چند سیستم تأثیر می‌گذارد) را جلوگیری و درمان کند. به خصوص، روغن نارگیل یکی از روغن‌هایی است که بیشتر استفاده می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که رفع چربی و کاهش پلاک و بهبود نمره‌های لثه‌ای را بالا می‌برد. نمرات لثه‌ای به بررسی التهاب لثه را در مقیاس 0-3 می‌دهد. بیشتر از همه، روغن نارگیل آسیب پذیری شما نسبت به سوراخ‌ها را کاهش می‌دهد.

این روش ساده و پرهزینه راهی برای حفظ سلامت دهان است که محدودیت‌های کمی دارد.

تغذیه روغن نارگیل

یک قاشق غذاخوری (tbsp) روغن نارگیل تقریباً کاملاً چربی بوده و کربوهیدرات، فیبر یا پروتئین ندارد. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن ناچیز است. به عنوان مثال، فقط شامل 0.003 میلی‌گرم روی، 0.007 میلی‌گرم آهن و 0.136 میلی‌گرم کلسیم است که تمامی آنها کمتر از 1% مقدار روزانه (DV) است. اینجا تجزیه تغذیه‌ای یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل آمده است:

    کالری: 121\nچربی: 13.5 گرم، یا 17٪ میزان روزانه\nسدیم: 0 میلی‌گرم\nکربوهیدرات: 0 گرم\nفیبر: 0 گرم\nشکر: 0 گرم\nپروتئین: 0 گرم

خطرات روغن نارگیل

بیشتر مردم نگران حساسیت‌های غذایی هستند، به‌ویژه حساسیت‌های مرتبط با میوه‌های خشک. با این حال، نارگیل تکنیکالیاً یک میوه نیست: بلکه میوه است. با این حال، سازمان غذا و دارو (FDA) از تولیدکنندگان غذا می‌خواهد آن را در برچسب محصولات غذایی به عنوان یک میوه دسته‌بندی کنند. این می‌تواند برای مصرف‌کنندگان گیج‌کننده باشد و سبب شده تا صنعت نارگیل برای تغییر دسته‌بندی آن کمپین برگزار کند.

با این حال، برخی افراد ممکن است حساسیت نارگیل داشته باشند. اگرچه در گذشته حساسیت نارگیل به عنوان یک حساسیت کمی شناخته شده است، اما محققان به این نکته اشاره کرده‌اند که نرخ واکنش آنافیلاکتیک (یک واکنش حساسیتی شدید و تهدید کننده جان) در حال افزایش است. بیشتر مطالعات مربوط به حساسیت‌های نارگیل شامل کودکانی است که در گذشته حساسیتی در آن‌ها وجود داشته است.

به عنوان مثال، یک پژوهش نشان داد که از 298 کودکی که حساسیتی به میوه خشک کردند، 30٪ آنها واکنشی به نارگیل داشتند. در یک پژوهش دیگر بر روی 191 کودکی با حساسیت به زردآلو و میوه خشک، 20٪ آنها واکنش نشان دادند. همچنین شواهدی نیز وجود دارد که مردم می‌توانند واکنش‌های حساسیتی یا تحریکات پوستی داشته باشد هنگام استفاده از روغن نارگیل به صورت خارجی.

یک خطر محتمل دیگر روی سلامت قلبتان اثر روغن نارگیل است، به خصوص زیرا این یک ماده با کالری بالا است که دارای چربی اشباع زیادی است. به عنوان مثال، برخی مطالعات نشان داده‌اند که رژیم‌هایی با اندازه گیری چربی اشباع بالا ممکن است موجب افزایش احتمال بیماری قلب در برخی افراد شوند. تحقیقات دیگر نیز نشان داده‌اند که مصرف دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل می‌تواند سطح کلسترول خون را افزایش دهد.

    Tell us why!
    Health.com uses only high-quality sources, including peer-reviewed studies, to support the facts within our articles. Read our to learn more about how we fact-check and keep our content accurate, reliable, and trustworthy.




















      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *